Mis ametit sa Praktikalis pead?
Mina olen Praktikalis ✨Tootmisjuht✨ ehk minu vastutada on õppekomplekti komponentide hankimine, laostamine ja ka välja saatmine.
Kuidas sa Praktikali meeskonda sattusid?
Praktikali meeskonnaga liitusin 2022 veebruaris. Tööpakkumine jõudis minuni Omari kaudu, kui olime just Solaride tööintervjuu lõpetanud – ju ma jäin oma tegemistega silma ja saingi lisaks Solaridele teise pakkumise juurde.
Alguses kõhklesin, kas kandideerida tootmisjuhiks, sest polnud varem sellist tööd teinud. See-eest mulle väga meeldib tootearendus, uute oskuste omandamine ja väljakutsed, mis motiveeris mind täielikult Praktikalile pühenduma.
Milliseid ülesandeid sa Praktikalis täidad?
Nagu start-upis ikka, teevad enamus meist mitme inimese tööd ja on kokk-kondiiter-keevitajad. Minu suurimaks ülesandeks on mängida vahemeest ja võtta ühendust tootjatega üle maailma. Selle jaoks, et leida interneti abil just see õige katsevahend, mis täidab õppedisainerite poolt üles seatud ülesannet ootuspäraselt ja tootja, kes meile sobib, kasutan ära oma google-fu musta vööd.
Tootjatelt on kõigepealt vaja saada näidiseid, et õppedisainerid saaksid kinnitada katsevahendi sobivust meie õppekomplektides. Peale sobivuse kinnitamist saame juba suurema tellimuse teha. Selle kõige juures tuleb alati silmas pidada, et tootmise ja tarne protsess ei veniks liiga pikaks.
Tootmisjuhi tööga sain väga kiiresti aru mida tähendavad tarneahelate raskused ja kui “lihtne” logistika korraldamine tegelikult on. Erinevad tarneklauselid, dokumendid, maksusüsteemid ja efektiivse ahela üles seadmine tuli kiiresti endale selgeks teha.
Kui komponendid on kohale jõudnud, korraldame komplekteerimise, pakendamise ja väljasaatmise. Komplekteerijad on justkui jõuluvana väikesed abilised, kes oma nobedate näppude ja kullipilguga panevad kokku õppekomplekte, mis noortes loodusainete vastu huvi tekitavad.
Millised on olulisemad tegevused, mis on saanud viimase 3 kuuga tehtud?
Viimase kolme kuuga oleme leidnud tootjad ja edasimüüjad kõikidele meie soojus- ja elektriõpetuse õppekomplekti komponentidele. Leidsime ka uue lahenduse õppekomplekti karpidele, mis on hetkel 100% taaskasutatud materjalist loodud Gratnellsi kastid. Suurbritannias toodetud karpide lahendus on kasutusel enamus Euroopa haridusasutustes ja need peavad vastu kümneid aastaid.
Millised on järgmised olulisemad eesmärgid?
Meie suurim eesmärk on kõikide komplektide koolidesse saatmine, et õpetajad saaksid juba algaval õppeaastal meie vahenditega õpetada. Anname endast kõik, et see ka nii läheb. Peamiseks raskuseks on see, et soojus- ja elektriõpetuse komplektis on väga palju erinevaid komponente, mille tarneajad pidevalt muutuvad.
Mis on su lemmik Praktikali õpiamps/katse/meetod?
Arvan et mu lemmik meetod Praktikali juures on õpetada kooliteemasid nii lihtsate ja igapäevaste vahenditega. “Keep it stupid, simple” ja “if it works, it ain’t stupid” sobib väga hästi meie tootearenduse iseloomustamiseks. Kui valgusõpetuse õppekomplekt koosneb suures osas paberitest, klambritest, läätsedest ja valgusallikatest, siis soojus- ja elektriõpetuses on palju komponente, mis on tavapäraselt kodu ehituseks mõeldud tooted.
Mis sulle Praktikalis töötamise juures enim meeldib?
Praktikalis ei ole innovatsiooni jaoks lage ees ja on nii palju, mida juurde õppida ja paremaks teha. Lisaks on väga mõnus kollektiiv, kes hoiavad koguaeg arenemise hoogu sees ning ei teki hetkekski stagneerumise tunnet. Ilmselgelt on head tööruumid ja -vahendid ka suureks plussiks.
Vaata, kes meie meeskonda veel kuuluvad meist leheküljel.